Щодо організації виховного процесу в закладах освіти

ВИХОВНА РОБОТА

Виховання – це перш за все живе слово педагога,живі людські взаємостосунки викладача зі здобувачами освіти, формування свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людини з притаманними її особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, які спрямовані на саморозвиток та розвиток демократичного суспільства в Україні.

Мета виховання – формування морально-духовної життєвокомпетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал. Виховна мета є спільною для всіх ланок системи виховання та є критерієм ефективності виховного процесу.

Мета державно-суспільної системи виховання повинна бути достатньо визначеною і в той же час абсолютно уіверсальною.

До завдань виховання відносяться:

• формування особистості – патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації, підготовлений до життя і чітко орієнтується в сучасних реаліях;

• виховання людини демократичного світогляду і культури, яка дотримується прав і свобод, з повагою ставиться до традицій, культури народів світу;

• забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;

• формування покоління, яке здатне навчатися впродовж життя;

• створювання і розвиток цінності громадянського суспільства;

• відхід від уніфікації в процесі виховання, від орієнтації на «середнього» вихованця;

• формування національної свідомості, людської гідності;

• виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;

• розвиток у молоді творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей і молоді.

Концепція національного виховання розглядає такі принципи виховання:

• єдність національного і загальнолюдського виховання;

• природовідповідність виховання;

• культуровідповідність виховання;

• активність, самодіяльність і творча ініціатива;

• демократизація виховання;.

• гуманізація виховання;

• безперервність і наступність виховання;

• єдність навчання і виховання;

• диференціація та індивідуалізація виховного процесу;

• гармонізація родинного і суспільного виховання;

• особистісно орієнтований підхід у вихованні.

Реалізація основних завдань і принципів виховання здійснюється у ряді пріоритетних напрямків:

• громадянське виховання;

• правове виховання;

• моральне виховання;

• фізичне виховання;

• художньо-естетична освіченість і вихованість особистості;

• екологічне виховання;

• трудове виховання;

• статеве виховання і підготовка до сімейного життя;

• формування наукового світогляду.

Виховання як цілеспрямований процес формування особистості

здійснюється за допомогою методів виховання, їх вибір та ефективне використання залежать від:

• вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти;

• рівня розвитку колективу;

• поєднання методів формування свідомості та поведінки;

• ефективності методів виховання.

До основних груп методів виховання відносяться:

• методи формування свідомості (роз'яснення, бесіда, лекція, диспут,приклад);

• методи формування суспільної поведінки (педагогічна вимога, громадська думка, доручення, створення ситуацій, які виховують);

• методи стимулювання діяльності та поведінки (змагання, заохочення, покарання);

• методи контролю та аналізу ефективності виховання.

Форми організації виховання поділяються на масові (читацька конференція, тематичні вечори, літературні вікторини тощо), групові(гурткові) форми роботи (політичні інформації, година класного керівника,випуск стінної газети, робота з періодичною пресою, радіо- і телепередачі тощо), індивідуальні (позакласне читання, гра на музичних інструментах, малювання, колекціонування). Аналіз стану виховної роботи свідчить, що формами організації виховного процесу, що найбільш вживаються, є:

• словесні (інформація, роз'яснення, зустрічі, збори, конференції, заочні, екскурсії);

• практичні (екскурсії, походи, конкурси, олімпіади, спартакіади);

• наочні (творчі виставки, книжкові стенди, стінгазети).

Організація дозвілля учнів потребує певної системи і підбору тем для ознайомлення і обговорення, в яких зацікавлені самі учні. З цією метою треба

проводити опитування учнів, щоб з’ясувати, які питання їх більше цікавлять і до яких є інтерес, яка може бути форма проведення того чи іншого заходу.

Річний план виховної роботи на 2025-2026 н.р.


№ з/п

Заходи

Відповідальні за виконання

Термін виконання

Вибір учнівського активу навчальних груп і проживаючих у гуртожитку

заст. директора з НВР

керівники груп, майстри в.н., вихователі гуртожитку

до 01.10.2025

Координація плану виховної роботи центру з державними установами: службою у справах неповнолітніх, відділом молоді, ювенальною превенцією

заст. директора з НВР спільно з соціальним педагогом

до 01.10.2025

Проведення нарад-інструктажів з керівниками груп, майстрами в.н., соціально-психологічною службою, вихователями гуртожитку з питань виховної роботи

заст. директора з НВР

керівники груп, майстри в.н., вихователі гуртожитку

протягом року, щотижня

Підготувати урочистий захід, присвячений початку нового навчального року

заст. директора з НВР

до 01.09.2025

Організація і затвердження плану роботи гуртків та спортивних секцій

заст. директора з НВР

до 12.09.2025

Поселення у гуртожиток та підготовка проекту наказу про поселення здобувачів освіти в гуртожиток.

заст. директора з НВР,

вихователі гуртожитку, комендант

до 01.10.2025

Вивчення соціального портрету навчальних груп, виявлення дітей-сиріт, напівсиріт, сімей, які потребують особливої уваги (складні життєві обставини, функціонально-неспроможні сім’ї), дітей, які постраждали від наслідків аварії на ЧАЕС, багатодітних, малозабезпечених сімей, дітей учасників ООС (АТО), російсько-української війни, ВПО та інших пільгових категорій

заст. директора з НВР

керівники груп, майстри в.н., вихователі гуртожитку, соціальний педагог

протягом вересня

Підготовка проектів наказів «Про організацію роботи з соціального захисту дітей-сиріт, дітей, які залишились без батьківського піклування»

заст. директора з НВР, соціальний педагог

протягом вересня

Поновити банк даних про дітей-сиріт та учнів, які перебувають на обліку в пенітенціарній службі.

заст. директора з виховної роботи, соціальний педагог

до 12.09.2025

Провести організаційні збори учнів, що проживають у гуртожитку

заст. директора з НВР, вихователі гуртожитку, комендант

до 15.10.2025

Провести загальні збори учнів І курсу

адміністрація

план роботи Центру

Провести анкетування учнів І курсу

керівники груп, майстри в.н., соціальний педагог, практичний психолог, методист

до 20.09.2025

Здійснення контролю за проведенням індивідуальної роботи з учнями, які потребують соціально-психологічного супроводу, схильними до правопорушень та учнями, що стоять на обліку в ювенальній превенції та ССД

заст. директора з НВР

щомісячно

Підготувати і провести загальні батьківські збори

адміністрація центру

до 20.11.2024

Організовувати зустрічі із представниками ювенальної превенції, лікарем-наркологом, представниками ССД

заст. директора з НВР

соціальний педагог

протягом року

Вивчення стану виховної роботи з учнями, які проживають в гуртожитку

заст. директора з НВР

щомісячно

Скласти план проведення зимових канікул. Зібрати інформацію про місця перебування дітей-сиріт на зимових канікулах. Надати необхідну допомогу учням схильними до правопорушень в організації дозвілля

керівники груп, майстри в.н., соціальний педагог, керівник фізвиховання

до 01.01.2025

Провести батьківські збори по групах за підсумками І семестру

керівники груп, майстри в.н.

січень

Вирішити питання про оздоровлення учнів з числа дітей-сиріт та дітей, які залишились без піклування батьків на період зимових канікул

соціальний педагог

до 01.01.2025

Організація ремонтних робіт в гуртожитку

заст. директора з НВР, керівники груп, майстри в.н., вихователі гуртожитку, комендант

лютий - червень

Зібрати дані про місце перебування під час канікул учнів, схильних до правопорушень, сиріт

заст. директора з НВР, соціальний педагог, керівники груп, майстри в.н.

травень

Скласти план роботи на наступний навчальний рік

заст. директора з НВР, методист

червень

ТЕЛ.(ФАКС) :
Адреса:
Київська область, Обухівський район, місто Богуслав, вулиця, Івана Франка, 31
Державний навчальний заклад «Богуславський центр професійно-технічної освіти»:
GPS: 49.532478028833, 30.86479677062
Графік роботи:
пн-пт 8.00-17.00

Державний навчальний заклад «Богуславський центр професійно-технічної освіти»

Державний навчальний заклад «Богуславський центр професійно-технічної освіти»
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжрядковий інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування