Прикладне наукове дослідження «Формування зелених навичок (green skills) в освітньому середовищі закладу професійної освіти»

У 2021 році в ЄС ухвалено низку регуляторних актів, спрямованих на досягнення кліматичної нейтральності, а також визначено, що Єврокомісія допоможе державам-членам, компаніям та працівникам підготуватися до масового «зеленого» та цифрового переходу завдяки акценту на ринку праці та професійному навчанні.

До 2030 року Європейський зелений курс має створити близько 500 тисяч нових робочих місць, з яких майже 70% – для працівників, які мають професійно-технічну освіту (ПТО).

Аналіз наповнення Європейської рамки компетентностей для стійкого розвитку дає підстави для твердження, що це – важливий документ для формування й оновлення освітніх та професійних стандартів в умовах «зеленої» та цифрової трансформації.

Визначення «зелених» навичок (green skills) відходить від традиційного українського розуміння поняття «навички/уміння», яке у вітчизняному освітньому дискурсі тлумачиться як «здатність застосовувати знання для виконання завдань та розв’язання проблем».

У закордонних джерелах [Cedefop (2021); European Commission (2022); LinkedIn (2022)] «зелені» навички дефініюються як знання, здібності, цінності та погляди, потрібні для життя, розвитку та підтримки ресурсоощадного суспільства. Їх також розглядають як уміння, необхідні трудовим ресурсам у всіх галузях економіки та на всіх рівнях, щоб допомогти адаптуватися до зміни клімату шляхом зміни екологічних вимог до продуктів, послуг та процесів.

Зелений перехід вимагає оволодіння особливим набором умінь та навичок, які люди повинні отримати в процесі навчання на всіх рівнях освіти. Перехід суспільства до більш «зеленішої» та справедливої економіки також потребує значного перерозподілу робочої сили (тобто обсягу) і професійної адаптації (тобто вмінь та навичок), оскільки сектори поступово переходять до декарбонізації своєї діяльності й переходу до моделей циклічної економіки.

Це стає запорукою важливих наслідків для професій та кваліфікацій і, зокрема, необхідністю значної перекваліфікації та підвищення кваліфікації.

Відповідно до Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12 травня 2023 року № 552 (зі змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 липня 2023 року за № 1155/40211, ініціюємо проведення прикладного наукового дослідження за темою: «Формування зелених навичок (gree skills) здобувачів освіти в освітньому середовищі закладу освіти» (лютий 2025 року – лютий 2028 рр.).

2. Об’єкт дослідження: професійна підготовка та формування зелених навичок (green skills) у здобувачів освіти в емпатійному середовищі закладу професійної освіти.

3. Предмет дослідження: педагогічна технологія формування «зелених» навичок (green skills) в освітньому середовищі закладу професійної освіти

4. Мета дослідження: експериментально перевірити педагогічні умови та модель формування «зелених» навичок (green skills) здобувачів освіти в освітньому середовищі закладу професійної освіти

5. Загальна гіпотеза дослідження полягає в припущенні, що ефективне формування «зелених» навичок (green skills) здобувачів освіти в освітньому середовищі закладу професійної освіти можливе за умов: розвитку готовності педагогічних працівників закладів професійної освіти (далі – ЗП(ПТ)О/ЗФПО) до використання сучасних педагогічних технологій якщо буде визначено, обґрунтовано та втілено в практику комплекс організаційно-педагогічних умов, в яких здійснюватиметься формування, створення сучасних навчально-методичних продуктів, що забезпечуватимуть економізацію та екологізацію професійної підготовки, а саме:

  • розроблення та обґрунтування моделі й методики формування «зелених» навичок (green skills) здобувачів освіти в освітньому середовищі закладу професійної освіти;
  • розроблення та обґрунтування критеріїв, показників та інструментарію оцінювання стану підготовленості педагогічних працівників до формування «зелених» навичок (green skills) здобувачів освіти в освітньому середовищі закладу професійної освіти
  • оприлюднення й поширення інформації про наукові й практичні результати цієї підготовки (практичний посібник, публікації учасників експерименту, виступи учасників на масових наукових і методичних заходах, у мас-медіа тощо).

6. Завдання експерименту:

розроблення нормативно-правового й організаційного забезпечення експерименту

ознайомлення з вітчизняним і зарубіжним досвідом роботи закладів освіти щодо формування «зелених» навичок

визначення організаційно-педагогічних умов формування «зелених» навичок (green skills) в освітньому середовищі закладу освіти

розробити модель емпатійного «зеленого» освітнього середовища

опробування та впровадження методичного забезпечення

розроблення рукопису навчально-методичного посібника «Організаційно-педагогічні та методичні аспекти формування «зелених» навичок»

ТЕЛ.(ФАКС) :
Адреса:
Київська область Обухівський район м.Богуслав вул. Івана Франка, 31
Державний навчальний заклад «Богуславський центр професійно-технічної освіти»:
GPS: 49.532478028833, 30.86479677062
Графік роботи:
пн-пт 8.00-17.00

Державний навчальний заклад «Богуславський центр професійно-технічної освіти»

Державний навчальний заклад «Богуславський центр професійно-технічної освіти»
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжрядковий інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування