Сучасна інклюзивна освіта

Сучасні зміни в системі освіти вплинули на зміст та форму навчання і виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку.

На противагу поширеній формі навчання та виховання у спеціальних закладах освіти, функціонуючих на засадах сегрегації, приходить нова, визнана у багатьох розвинених країнах світу, інклюзивна форма навчання, яка гарантує кожній дитині право навчатися у закладах за місцем проживання та перебувати в колективі разом зі своїми здоровими однолітками, що значно покращує процес її соціалізації. Саме інклюзивна освіта, на думку одного з провідних канадських дослідників Т. Лоремана, сприятиме: розвитку здібностей дитини; задоволенню особливих потреб; створенню системи підтримки; участі батьків у навчанні їхніх дітей.

Навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами на інклюзивній основі є значним дієвим засобом подолання дискримінаційного ставлення до них та пошуку їх потенційних можливостей. Ще у 1924 році Л.Виготський зазначив: «Величезна помилка – споглядання на дитячу ненормальність лише як на хворобу. Це призвело нашу теорію і практику до небезпечних помилок. Ми ретельно вивчаємо краплини дефекту, ті золотники хвороби, які зустрічаються у ненормальних дітей… і не помічаємо тих пудів здоров’я, закладених у дитячому організмі, на який би дефект він не страждав» .

На даний час в Україні триває процес розбудови інклюзивної освіти.

Мета — сприяти поліпшенню навчальних досягнень для всіх учнів шляхом використання інклюзивної практики. Це відбувається через процес самооцінювання щодо трьох основних аспектів:

· культури навчального закладу;

· освітньої політики на рівні навчального закладу;

· практики.

Інклюзію часто співвідносять з учнями, що мають інвалідність, або з тими, у яких є особливі освітні потреби. Особливістю інклюзії є те, що в ній розглядаються шляхи включення в освітній процес усіх учнів, а не тільки учнів з особливими потребами у навчанні, тобто вони не виокремлюються із загального навчального середовища навчального закладу. Йдеться про розробку у закладах освіти такої стратегії інклюзії, яка буде спрямована на постійну підтримку і розвиток усіх учнів та дорослих — учасників навчального процесу.

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА ІНКЛЮЗІЇ

Загальна декларація прав людини (1948 р.)
Конвенція про права дитини(ратифікована Верховною Радою України 27.02.1991)
Конвенція про права інвалідів(ратифікована Верховною Радою України 16.12.2009, набрала чинності 06.03.2010)


ЗАКОНИ УКРАЇНИ

ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ

УКАЗИ

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВИ

від21.02.2018 №88 Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році
від 14.02.2018 №72 Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. № 1096
від 09.08.2017 №588 Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах
від 12.07.2017№ 545 Щодо ціннісно орієнтованої тематики проведення Першого уроку та навчання у 2019/2020 н.р.
від 29.03.2017№ 201 Про деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів у 2017 році
від 01.03.2017№ 115 Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року
від 08.07.2015 №479 Про внесення змін в додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298

від 21.08.2013

№607

Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами

від 15.08.2011

№872

Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах

від 23.04.2003

№585

Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку

від 12.10.2000

№1545

Про затвердження концепції ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗИ

від 21.06.2018 №668 Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти III ступеня для дітей з особливими освітнііми потребами
від 12.06.2018 №627 Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами
від 08.06.2018 №609 Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти
від 11.05.2018 №414 Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти
від 06.04.2018 №332 Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для дітей з особливими освітніми потребами
від 13.12.2017 №1625 Про проведення в 2018 році апробації технології проведення зовнішнього незалежного оцінювання для осіб з порушеннями зору, які використовують у процесі навчання шрифт Брайля
від 21.07.2017 №1081 Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)
від 20.05.2016 №544 Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року № 1055

від 12.01.2016

№8

Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах

від 31.12.2015

№1436

Про затвердження Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі

від06.02.2015

№104/52

Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах

від 28.01.2014

№80

Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), із змінами, внесениминаказами МОН України від 11.02.2014 № 133;від 16.04.2014 № 460

від 14.06.2013

№768

Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів

від 09.12.2010

№1224

Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах

від 01.10.2010

№912

Концепція розвитку інклюзивної освіти

ЛИСТИ

від 23.08.2019 №1/9- Щодо ціннісно орієнтованої тематики проведення Першого уроку та навчання у 2019/2020 н.р.
від 29.11.17№ 1/9-639 Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
від 03.07.2017 № 1/9-362 Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році
від 14.06.2017 № 1/9-325 Про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році
від 06.02.2017 № 1/9-63 Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами
від 09.06.2016 №1/9-293 Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів
від 21.04.2016 № 1/9-202 Про порядок нарахування та виплати грошової допомоги випускникам шкіл-інтернатів
від 30.11.2015 № 1/9-575 Про виїзд дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за кордон

від 05.06.2015

№1/9-280

Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році

від 18.06.2012

№1/9-456

Про запровадження навчальної дисципліни "Основи інклюзивної освіти"
від 18.05.2012 №1/9-384 Організація навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання

від 10.01.2018 № 23/40

ТЕЛ.(ФАКС) :
Адреса:
Київська область Обухівський район м.Богуслав вул. Івана Франка, 31
Державний навчальний заклад «Богуславський центр професійно-технічної освіти»:
GPS: 49.532478028833, 30.86479677062
Графік роботи:
пн-пт 8.00-17.00

Державний навчальний заклад «Богуславський центр професійно-технічної освіти»

Державний навчальний заклад «Богуславський центр професійно-технічної освіти»
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжрядковий інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування